poniedziałek, 25 października 2021

Potrójna - szlakiem dla czterolatka

Potrójna

dwuwierzchołkowy szczyt w Beskidzie Małym o wysokości:  887 m n.p.m. wyższy wierzchołek i 883 m n.p.m. niższy wierzchołek.
Początek szlaku oddalony jest od Krakowa ok. 1,5h jazdy samochodem. Najbliższa duża miejscowość - Andrychów.
Na szczyt prowadzi kilka szlaków, my ze względu na najmłodszego członka rodziny (4 lata),  wybraliśmy dość łatwy a zarazem krótki szlak z Kocierza Rychwałdzkiego.

Jak dojechać?

Parking znajduje się przy ulicy Studenckiej ( 49°45'52.4"N 19°21'10.3"E lub Plus Code:Q973+R49 Zakocierz lub 49.764550, 19.352867). W pobliżu znajduje sie przystanek PKS Kocierz Basie.

Wędrówka

W tym miejscu ruszamy na żółty szlak, nie jest to szlak wyznaczony przez PTTK, to szlak łącznikowy z Kocierza do Chatki pod Potrójną, szlak oznaczony jest żółtymi słoneczkami.
Całość trasy z przerwami na liczne zdjęcia i tempo czterolatka to około 2 godziny. Szlak bardzo łatwy, bardzo dobrze oznaczony, tylko jeden bardzo krótki odcinek gdzie jest ostre podejście.

Początkowo szlak idzie szutrową drogą.

Po przejściu przez most, nasz szlak ostro skręca w lewo w las (należy pilnować żółtych słoneczek, w tym miejscu jest kilka żółtych strzałek, że nie sposób przegapić szlaku), opuszczamy drogę i idziemy ścieżką ostro pod górę. Po chwili marszu ścieżka wchodzi w leśną drogę.

Wędrujemy lasem mieszanym, klony i buki pokazują nam jesienną szatę.

Po lewej stronie w końcu widzimy cel naszej wyprawy.

Po około godzinie marszu wchodzimy na szeroką leśną drogę, skręcamy w lewo i po paru minutach dochodzimy do efektownej skałki Zbójnickie Okno.

Po krótkim odpoczynku i  zrobieniu wielu zdjęć wracamy na szlak. W tym miejscu opuszczamy nasz szlak - żółte słoneczka, szlak prowadzi, jak wspomniałem na początku do Chatki pod Potrójną. Teraz idziemy żółtym szlakiem (PTTK), dośc szybko zdobywamy Przełęcz Zakocierską (1h20' od startu).

Na przełęczy, żółty szlak łączy się z czerwonym szlakiem, skręcamy w lewo i idziemy w górę wśród jesiennych widoków.

W oddali mogliśmy zobaczyć Tatry.

Na szczyt wchodzimy od wyjścia z parkingu po dwóch godzinach (czas łącznie z postojami i dużą ilością zdjęć).

Widok na Babią Górę:

Sam szczyt składa się z dwóch wierzchołków, szlak kończy się na wyższym 887 m n.p.m., warto przejść się na niższy (5') skąd są o wiele ładniejsze widoki.

Tuż pod szczytem, idąc ścieżką na niższy szczyt, można odbić do Chatki na potrójnej.
Dostępne są tu noclegi (2021 - dorośli 40zł, dzieci 30 zł), można tu napić się herbaty lub kawy, zjeść kawałek ciasta. Chatka ma również swoja pieczątkę ;)